Frågor och svar
Maila till annonsbokning@plaza.se för all förfrågan samt bokning av annonser.
Om jag inte fått min premie, vart vänder jag mig då?
Vid leveransproblem är det enklast att du vänder dig direkt till oss med ett mail
Tidningarna levereras med posten och distribueras direkt i din brevlåda.
Först och främst finns det alltid en fördröjning innan prenumerationen börjar. Finns ett nummer redan ute eller kommer ut inom de närmsta veckorna är det inte säkert att du hinns med i det utskicket. Då kommer ditt första nummer efter det numret.
Kontakta oss via ett mail till pren@plaza.se så hjälper vi dig, om det skulle inte komma någon tidning.
Kontakta oss pren@plaza.se så hjälper vi dig.
Vid skada skall alltid en reklamation göras till din brevbärare. Kontakta oss på pren@plaza.se så ordnar vi en ny tidning till dig.
Detta beror på vilken tidning du valt att prenumerera på. Vissa tidningar kommer ut månadsvis, andra 2 – 6 ggr/år. osv. All information finner du under varje tidningsbeskrivning.
Om du startat din prenumeration här på plaza.se, logga enkelt in på Mina Sidor och uppdatera din adress.
Har du startat din prenumeration på annat sätt (via Swish, talong, Tidningskungen etc), kontakta oss med ett mail på prenumeration@plaza.se så hjälper vi dig att ändra din leveransadress. Viktigt att du skriver hela din nuvarande adress, och din nya adress fullständigt.
För närvarande säljer vi inte prenumerationer till utlandet. Det är helt enkelt för höga porton posten i Sverige vill ha. Ofta kostar det mer än 100-150 kr per tidning i extra porto. Det går bra att köpa en digital prenumeration på shop.plaza.se (enkelt, miljövänligt, billigt och säkert) eller se om tidningen finns till salu hos internationella tidningsåterförsäljare. De digitala tidningarna säljs i över 226 länder
Vilka olika sätt kan jag betala?
Enklast och snabbast är via Swish, se länken på startsidan. Men våra svenska titlar kan även betalas med automatiskt dragning av ditt kort, här på plaza.se. Merparten av våra titlar betalas med bank- eller kreditkort. Betalningssätt framgår i slutet av er beställning. Betalning mot faktura är i viss mån möjligt med förskottsbetalning per helår. Kontakta pren@plaza.se .
Vill du beställa en titel som har faktura som betalsätt och samtidigt beställa en produkt med ex bankkort går inte detta. Du får då göra två separata beställningar. Genomför köpet med den ena produkten, ex den med faktura, i din varukorg och sedan upprepar du processen med den andra, ex den med bankkort.
Skicka ett mail till prenumeration@plaza.se så försöker vi hjälpa dig.
Presentkortet är en värdehandling i sig och våra presentkort kan ej bytas in mot pengar. Var noga att kontrollera om tidningen som ni vill ha finns innan beställning görs då det ej går att byta tillbaka mot pengar.
Jag skall resa på semester och vill ha uppehåll i min prenumeration, hur gör jag då?
Det går tyvärr inte.
Ja, om du prenumerera med automatiska dragningar här via plaza.se. Prenumerationen löper på med nästa nummer löpande tills du önskar avsluta. Du avslutar enkelt genom att logga in på Mina Sidor.
Hur går jag till väga för att ge bort en prenumeration i present?
För att ge bort en prenumeration i present skriver du det namn som skall ha tidningen, där du anger leveransadressen.
Nej, tyvärrr. Vi föreslår att du köper ett gratulationskort samt ett lösnummer i butik och skriver att det ges en prenumeration i gåva.
Du kan köpa digitala lösnummer (kommer som nedladdningsbar pdf till din dator, telefon eller iPad på t.ex shop.plaza.se. Men vi säljer inte fysiska tidningar som lösnummer. I dagsläget kan man endast köpa prenumerationer.
Det var troligen redan en tidning på väg till dig när du avslutade din prenumeration. Är du osäker på om vi erhållit din uppsägning bör du kontakta prenumeration@plaza.se
Om du prenumererar här via plaza.se avslutar du enkelt genom att logga in på Mina Sidor. Har du startat din prenumeration på annat sätt, mejla prenumeration@plaza.se för avslut.
På shop.plaza.se och shop.plazainterior.se samt plazauomo.com finns gamla nummer att köpa digitalt.Tyvärr går inte det att köpa äldre papperstidningar.
Den kommer 3-6 veckor efter det att prenumerationen är betald. Att det tar tid beror på administrationen av prenumerationen och utskicket av produkten.
Kontakta vår kundtjänst
Kontakta vår kundtjänst
Nej, det kan du inte. Vi arbetar inte med några egna modeller utan går bara genom modellagenturer. Om du vill bli modell rekommenderar vi att kontakta någon modellagentur.
Du får tidningen före alla andra, direkt i din brevlåda. Då och då bjuder vi även in våra prenumeranter till vip-kvällar, förhandsvisningar av filmer och annat fina erbjudanden.
Så ofta vi kan och har möjlighet får både prenumeranter och lösnummerköpare gåvorna. Dessvärre blir det ofta problem med distributionen till prenumeranterna, framför allt när det gäller större gåvor som följer med tidningen, eftersom Posten inte delar ut för tunga och breda saker. Rör det små gåvor kan du som prenumerant ringa eller mejla in till oss på redaktionen, så skickar vi presenten i efterhand per post. När vi bifogar större gåvor med tidningen (som böcker till exempel) höjer vi priset på numret för lösnummerköparna, och som prenumerant är det möjligt att köpa boken till reducerat pris genom oss.
På grund av portot. Vi lägger inte till extra avgifter, det är ordinarie prenumerationspris plus porto som gäller.
Det kan du inte göra genom oss tyvärr.
Plaza Publishing Group AB 556260-6813. Kika gärna på www.plazapublishing.se
Alla priser och övrig information kring annonsering i tidningen så kan du kontakta respektive säljavdelning. Maila pren@plaza.se så hjälper dom dig
Det kan ta upp till 6 veckor att få det första numret beroende på när vi får beställningen och utgivningsdatum för nästkommande nummer.
Det kan skilja några dagar mellan datum när tidningen är ute i butik och tidningen hamnar i din brevlåda beroende på distributionstider. Har du inte fått tidningen 4 dagar efter att du såg tidningen i butiken kontakta då vår kundtjänst på prenumeration@plaza.se